En 20-årig mand er blevet varetægtsfængslet i 14 dage ved Retten i Aarhus, sigtet for trafikdrab efter straffelovens §241 a. Hændelsen fandt sted den 23. juni omkring kl. 23.45, da manden kørte en bil ind i et hus på Hindøvænget i Tilst. Den tragiske ulykke resulterede i, at en 64-årig kvindelig beboer blev dræbt på stedet.
Den 20-årige kørte med en hastighed på 109 km/t, hvor den tilladte hastighed på villavejen er 40 km/t. På trods af sigtelsen nægtede manden sig skyldig i trafikdrab og forklarede, at han ikke bemærkede politiet bag sig og mente ikke, at han havde kørt så stærkt.
I bilen befandt der sig fire mænd, men ingen af dem kom alvorligt til skade. De tre andre mænd er ikke sigtet og er blevet løsladt.
Østjyllands Politi modtog en anmeldelse om hasarderet kørsel ved Bilka i Tilst, og en patrulje forsøgte at standse en bil, der ikke standsede. Bilen blev kortvarigt eftersat, og Den Uafhængige Politiklagemyndighed efterforsker nu eftersættelsen. Østjyllands Politi kan ikke oplyse yderligere om forløbet op til påkørslen.