23. december 2020 blev for mange startskuddet til en ufrivillig lang ferie. De lokale butikker blev bedt om at lukke - uden kendskab til en fremtidig åbningsdag.
Vinterferien nærmer sig, og vi giver dig derfor lidt inspiration til, hvad du kan tage dig til - uanset om du er til safari og børnevenlige aktiviteter, eller afslapning og spa.
Vaniljecreme og remonce? eller flødeskum og marcipan? Måske du endda vil give dig i kast med en ægte gammeldags fra Nationalmuseets arkiv. I søndags var det fastelavn, så vi har fundet tre lækre opskrifter, som du frit kan bage derhjemme.
Med et erfarent team af medie- og IT ‘nørder’ har vi skabt byens nye lokale ugeavis. Med nyudviklet teknologi i et professionelt setup, gør vi det muligt at producere ultra lokalt indhold i samarbejde med lokale ildsjæle. Vi sikrer relevans, kvalitet og en lav annoncepris. Annoncerne skal synliggøres — ikke på side 84 — men som en pulserende del af forsiden.
Vi leder efter en eller flere frivillige borgere, der har lyst til at fortælle os lidt om, hvad der sker i Tilst. Vi vil gerne vide så meget om Tilst som muligt, og derfor er du mere end velkommen til at dele dine erfaringer om byen og dens borgere.
Ingen kunder - ingen butikker. Ingen butikker - ingen tilflyttere til byerne.
Vidste du, at foreningslivet er hjertet i de fleste lokalsamfund? Det gør vi - og vi elsker foreningslivet, og ønsker at styrke det bedst muligt. Derfor er vi meget interesserede i at være med til at sprede budskabet i hele Tilst.
Flere og flere byer mister den lokale ugeavis, og det har konsekvenser for byernes erhvervsliv og eksistensgrundlag. Erhvervslivet skal kæmpe om opmærksomheden mod udefrakommende konkurrenter og byens vigtigste historier drukner i fortællinger fra de omkringliggende, større byer. Det vil vi lave om på!
Loppesupermarkedskæden Kirppu kommer til Aarhus den 28. november, hvor de slår dørene op til kædens 19. butik. Øget bevidsthed om klimaet og naturens ressourcer har fået danskerne til at skifte køb-og-smid-væk-vanerne ud med genbrug og omtanke for miljøet, og det mærker de hos Kirppus loppesupermarkeder, der årligt formidler mere end tre millioner loppefund mellem danskerne
Vi mennesker har altid haft et helt særligt forhold til det sted, hvor vi bor. Vi kender de lokale ildsjæle, som yder det ekstra i det lokale liv. Vi husker historierne fra området, fordi vi har fået dem genfortalt eller selv oplevet dem.