BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Familiecentret søger socialrådgivere/formidlere til tre faste stillinger samt et vikariat.
Gennem relationen gør du en forskel for børn og deres familier
På Familiecentret er du med til at styrke den relationelle samt ressource- og løsningsfokuserede tilgang i vores samarbejde med børn og familier. Du arbejder tæt sammen med familiens og dennes private og professionelle netværk med henblik på at skabe forandringer og langsigtede løsninger for den enkelte familie. Du tager udgangspunkt i familiernes ønsker, håb og drømme.
Familiecentret har myndighedsansvaret for kommunens indsats overfor børn og unge i alderen 0-14 år med behov for særlig støtte jf. servicelovens kapitel 9 og 11, og det er den opgave, du ansættes ind i. Du bliver hermed en del af et stort center med over 150 rådgivere.
Et par medarbejdere har søgt nye udfordringer, og derfor søger vi nye, der skal arbejde sammen med børn, familier og deres netværk om at skabe de bedste rammer for børnenes udvikling. Skal det være dig? Så søg endelig en stilling hos os!
Der er tre faste stillinger på 37 timer om ugen med opstart pr. 1. august 2023 eller snarest derefter. Herudover er der et barselsvikariat med opstart 1. september 2023. To af de tre faste stillinger samt barselsvikariatet er i vores Modtagelse. Den sidste faste stilling er i vores Familierådgivning.
Stillingen i Familierådgivningen er inden for specialområdet, hvor du kommer til at arbejde med børn med nedsat fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse. Du kommer til at arbejde både med foranstaltning og med kompenserede ydelser på handicapområdet.
I arbejdet med børn og deres familier har du fokus på en tidlig, forebyggende og helhedsorienteret indsats. Du har fokus på, hvordan den enkelte familie kan trives bedst muligt i deres livssituation, på forældrenes muligheder for udvikling af deres forældrekompetencer samt barnets selvhjulpenhed og hjælper med råd og vejledning i forhold til Servicelovens bestemmelser.
Dine opgaver vil blandt andet være:
- Afklaring af støttebehov
- Behandler ansøgninger om kompenserende ydelser og opfølgninger indenfor SEL §§ 41/42 samt §§ 83/84 mm.
- Kortere forløb jf. SEL § 11,3,
- Børnefaglige undersøgelser, udarbejdelse af handleplan i samarbejde med familierne,
- Løbende opfølgning samt
- Fokus og engagement i tværfagligt samarbejde med skoler, dagtilbud og klubber i lokaldistrikterne samt håndtering af underretninger.
Stillingerne i Modtagelsen varetager sagsbehandlingen efter Servicelovens kapitel 3 og 11. Den første kendskab er oftest via en underretning, og vi er optaget af, at familierne oplever, at de bliver behandler respektfuldt i denne sagsbehandling.
Vi ønsker os et stærkt tværfagligt samarbejde, herunder at skabe forudsætning for et tæt samarbejde med familierne som grundlag for at skabe forandringer. Vi prioriterer samarbejdet med almenområdet, øvrige professionelle samt de miljøer, som børnene og de unge ellers indgår i.
Dine opgaver vil blandt andet være:
- Børnesamtaler
- Råd og vejledning til forældre og samarbejdspartnere
- Tværfagligt samarbejde
- Fokus og engagement i tværfagligt samarbejde med skoler, dagtilbud og andre samarbejdspartnere
- Arbejde med metoden Signs of Safety med fokus på inddragelse af netværk
- Arbejde med Relationel Velfærd
For den ene faste stilling samt barselsvikariatet gælder desuden kategoriseringer af underretninger, som er en daglig opgave, der deles i et team af 4-5 rådgivere.
Modtagelsen står overfor en forandringsproces over de kommende to år, hvor rådgiverne gradvist vil blive tilknyttet et specifikt distrikt. Her vil man skulle varetage alle opgaverne omkring de familier, der bor i distriktet, hvorfor det også vil være langvarige forløb og ikke kun afklarende og koordinerende opgaver, som er Modtagelsens primære opgaver i dag. Du skal derfor være afklaret med at træde ind i en jobfunktion, som vil forandre sig over de kommende år.
For alle fire stillinger gælder, at du deltager i sparringsmøder med kollegaer, hvor I udveksler erfaringer og understøtter hinanden.
Vi kan tilbyde dig:
- Et spændende og alsidigt job
- En masse dygtige og søde kollegaer.
- Et fleksibelt arbejde, hvor du langt hen ad vejen selv strukturerer og planlægger din tid og dine arbejdsopgaver.
- Mulighed for hjemmearbejde.
- Et omfattende introprogram med mentor og sidemandsoplære for alle nyansatte – da vi prioriterer en god opstart for alle.
- Faglig sparring – både løbende og med en fast ugedag, hvor du mødes med kollegaer og leder til faglig sparring og drøftelser.
- Fast supervision.
- En arbejdsplads som prioriterer et godt arbejdsmiljø.
- Løbende faglig udvikling.
Så tøv ikke med at sende en ansøgning, hvis du kan se dig selv i følgende:
- Du har en grunduddannelse som socialrådgiver/socialformidler.
- Du har erfaring med området, men ikke et krav.
- Du har mod på og lyst til at arbejde relationelt i samarbejdet med borgere og samarbejdspartnere og tager udgangspunkt i familiernes ønsker, håb og drømme.
- Du kan strukturere din tid, så du formår at balancere din tid mellem den borgerettede kontakt, lovmæssige rammer og det administrative arbejde.
- Du er ressourceorienteret og tør træffe beslutninger og tage myndighedsansvar.
- Du har fokus på og bidrager positivt til det faglige og sociale fællesskab.
Vi opfordrer alle uanset etnicitet, køn, alder m.v. til at søge, da vi ser en stor styrke i at have en medarbejdergruppe, der ligner det omgivne samfund og dermed de børn og familier, som vi arbejder med. Se for mere om os og vores baggrund ift. ønsket om mangfoldighed i ansættelserne: https://www.aarhus.dk/borger/personlig-hjaelp-og-stoette/familier-med-problemer/mangfoldighed-i-familiecentret/
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer. Stillingerne vil blive aflønnet efter overenskomst med DS/HK.
Ugentligt timetal: Fuldtid
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingerne kan fås ved henvendelse til faglig koordinator Carina Heiberg på tlf. 41856736.
Ansøgning
Vi glæder os til at læse din ansøgning om, hvorfor du ønsker ansættelse hos os.
Stillinger i Aarhus Kommune søges elektronisk. Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfristen er søndag den 18. juni 2023. Samtaler forventes afholdt slut uge 25/start uge 26.
Gør det venligst tydeligt om du ønske at komme i betragtning til stillingerne i Modtagelsen eller stillingen i Familierådgivningen.
Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest og samt en anmærkningsfri børneattest. Du må derfor forvente at blive anmodet herom, hvis vi tilbyder dig stillingen
Mere om Familiecentret
Familiecentret består af følgende afdelinger: Modtagelsen, Familierådgivningen, Familieplejen, Team Afløsning, Kontakt- og Støttepersoner, Organisation og Udvikling, Administration, Løn & Personale samt Økonomi.
På Familiecentret er vi godt 300 medarbejdere. Familiecentret ligger på Karen Blixens Boulevard 7 i Gellerup, men dækker hele Aarhus Kommune.
Familiecentret er en del af driftsområdet Børn, Familier og Fællesskaber (BFF). Organisatorisk er driftsområdet Børn, Familier, og Fællesskaber placeret i Magistratsafdelingen for Sociale Forhold og Beskæftigelse.
Du træder ind i…
… en banebrydende udvikling, hvor Relationel Velfærd er fundament for samarbejdet med børn, familier og fagprofessionelle. Her mangler vi dig som et vigtigt bindeled mellem almen - og det specialiserede børneområde.
Opdraget er Aarhuskompasset, hvor fokus er at skrue op for dialogen, børnenes og familiernes ønsker, håb, drømme og hverdagsliv og ned for systemerne. Nytænkningen er centreret omkring velfærd, der bygger på relationer, og hvor ønsket er, at vi sammen med barnet, familien og dem, der er omkring barnet, finder løsninger, der skaber værdi - så tidligt og tæt på barnets hverdag som muligt. Vi går væk fra at administrere og planlægge for familierne og mod at samarbejde endnu mere med familierne og hinanden. Vi er allerede godt i gang, og alle lokaldistrikter i Aarhus Kommune skal arbejde tværgående med relationel velfærd i løbet af de næste tre år, med udrulning i nye lokalområder, dagtilbud, skoler og klub hvert halve år.
Om MSB
MSB er en enhedsforvaltningen, og vi kalder os Borgerens MSB. Med Borgernes MSB har vi som organisation lagt fundamentet for en samlet forvaltning. Det har vi gjort, fordi borgerne skal opleve, at de mødes med den samme tilgang, uanset hvilket center – eller hvilke centre – i MSB, de får hjælp fra. Fundamentet består af fem grundsten, som sammenfatter essensen af grundfortællingen om Borgernes MSB:
- Vi understøtter det gode liv for borgerne
- Vi skaber sammenhæng for borgerne
- Vi koordinerer for borgerne
- Vi samarbejder om og med borgerne
- Vi skaber resultater gennem ledelse
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus kommune.
De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/
De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
18-06-2023
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Karen Blixens Boulevard 7, 8220 Brabrand
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/er-du-socialradgiver-og-braender-for-at-skabe-gode-relationer-sa-laes-med-her/zdds9v/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5845546