BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Metodestærk analytiker til Bevismiddeltilsynet Er du en stærk analytiker? Vil du bidrage til at styrke tilliden til de tekniske beviser, som politiet og anklagemyndigheden bruger i straffesager, og vil du være del af et ambitiøst og engageret tværfagligt hold? Så søg stillingen i Bevismiddeltilsynet.
Det Uafhængige Tilsyn med Bevismidler (Bevismiddeltilsynet) fører tilsyn med politiets og anklagemyndighedens behandling af tekniske bevismidler, som f.eks. fingeraftryk, DNA og teleoplysninger. Vi fører både tilsyn på eget initiativ (tematiske tilsyn) og tilsyn på baggrund af orienteringer fra politi og/eller anklagemyndighed (orienteringssager).
Du kan læse mere om Bevismiddeltilsynet i vores årsberetning, som du finder på vores hjemmeside.
Hvad er dine opgaver?
Som analytiker i Bevismiddeltilsynet vil du have en bred vifte af opgaver. Du vil udarbejde undersøgelsesdesign og tilrettelægge undersøgelser samt indsamle og analysere forskellige (primært kvalitative) data for at kunne foretage samlede vurderinger af og udarbejde eventuelle anbefalinger til fremadrettet praksis hos politi og anklagemyndighed.
Mere konkret vil dine opgaver bestå i kortlægning af tekniske beviser og udvælgelse af tekniske beviser til tematisk tilsyn ud fra en risiko- og væsentlighedsvurdering. Du vil ligeledes være med til at gennemgå straffesager og overvære retsmøder samt deltage i tilsynsbesøg hos politiet og anklagemyndigheden, hvor du bl.a. vil skulle gennemføre interviews af medarbejdere.
Du kommer herudover til at vurdere politiets og anklagemyndighedens afdækning og håndtering af (potentielle) fejl ud fra et metodisk perspektiv. Du vil bistå med at vurdere den potentielle fejls risiko og væsentlighed ved at indgå i dialog med myndighederne om deres afdækning og tiltag samt ved selv at indsamle, gennemgå og vurdere kvalitative data.
Bevismiddeltilsynet er en nyetableret myndighed, og vi udvikler derfor løbende vores tilsynskoncept og metodiske tilgange. Du vil indgå i denne proces og derved have mulighed for at sætte dit eget præg på vores arbejde.
Vi fører tilsyn med en lang række forskellige tekniske beviser, hvorfor vi inddrager tekniske eksperter til at sikre den fornødne ekspertise i vores tilsyn. Du vil kunne indgå i afdækningen af, hvilken ekspertise vi har behov for, samt indgå i dialogen med eksperter og forskere. Du vil herudover også skulle samarbejde med andre relevante aktører.
Der vil være en stor grad af skriftlighed i dine arbejdsopgaver, f.eks. i form af udarbejdeles af notater, indstillinger og tilsynsrapporter.
Hvem er du?
Du har en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse (f.eks. sociologi eller statskundskab) og har en solid metodeværktøjskasse. Du har flere års erfaring fra et job i en offentlig myndighed, universitetet (evt. i form af en ph.d.-grad) eller en konsulentvirksomhed, hvor du har arbejdet selvstændigt med dataindsamling og analyser.
Vi lægger desuden vægt på, at du
- har stærke metodiske kompetencer, herunder erfaring med at indsamle, analysere og vurdere forskellige former for data, særligt interviews og kvalitativt tekstmateriale
- har gode relationelle kompetencer og erfaring med selvstændigt at gennemføre interviews, møder mm.
- har erfaring med selvstændig projektledelse og -styring
- er fagligt ambitiøs og nysgerrig på at bruge dine kompetencer til forskelligartede opgaver
- arbejder selvstændigt og har høj personlig og faglig integritet
- tænker og arbejder struktureret og grundigt med fokus på detaljen
- er en skarp formidler, der kan skabe overblik over komplekse problemstillinger på skrift såvel som i tale
- har holdånd og gerne vil være en del af et stærkt tværfagligt samarbejde
Bevismiddeltilsynet er en statslig uafhængig myndighed beliggende i hjertet af Aarhus.
Vi er en organisation under opbygning og har pt. syv fuldtidsansatte medarbejdere, som er samfundsvidenskabelige, juridiske og it-tekniske profiler med forskellige baggrunde fra bl.a. konsulentbranchen, universitetsverdenen, Justitsministeriet, anklagemyndigheden, domstolene og kriminalforsorgen. Vi har desuden et antal studentermedhjælpere og en administrativ medarbejder.
Du kommer således til at arbejde i et tværfagligt miljø, hvor vidensdeling og åbenhed er en naturlig og fast del af hverdagen. Vi har et stærkt fagligt fællesskab med stor vægt på kollegial sparring, hvor vi supplerer hinanden i opgaveløsningen. Vi har højt til loftet og et uhøjtideligt miljø med fleksible rammer.
Bevismiddeltilsynet er under samme ledelse som Den Uafhængige Politiklagemyndighed (Politiklagemyndigheden), og vi deler hus med hinanden. Du vil derfor også blive kollega med ca. 40 engagerede medarbejdere i Politiklagemyndigheden, som har baggrund som enten efterforsker, jurist eller administrativ medarbejder. Vi har hver vores fag- og arbejdsområde, men vægter det sociale sammenhold på tværs af myndighederne højt.
Vi arbejder i nyopførte og moderne lokaler på Frederiks Plads, hvor vi også har attraktive kantinefaciliteter og gåafstand til kollektiv transport.
Ansøgning
Ansøgningsfristen er den 26. juni 2023 kl. 12.00. Vi forventer at afholde samtaler i uge 26 og 27.
Stillingen søges elektronisk på www.bevismiddeltilsynet.dk/karriere/. CV, karakterudskrift og eventuelle referencer bedes vedlagt ansøgningen.
Vi vægter forskellighed og opfordrer alle kvalificerede ansøgere til at søge stillingen uanset alder, køn, religion eller etnisk baggrund.
Ansættelsesforhold
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst og afhængigt af erfaring og kvalifikationer med mulighed for indplacering som specialkonsulent. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling på baggrund af kvalifikationer.
Stillingen er en fuldtidsstilling.
Ansættelsesområdet er Justitsministeriet med tilhørende institutioner.
Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes.
Tiltrædelsestidspunkt er snarest muligt efter nærmere aftale.
Kontakt
Har du spørgsmål, er du velkommen til at rette henvendelse til sekretariatschef Helle Bredal, der har telefonnummer 23 73 06 06 og mailadressen hbr@bevismiddeltilsynet.dk, eller til analytiker og chefkonsulent Ria Langbehn Jensen, der har telefonnummer 23 73 06 03 og mailadressen rlj@bevismiddeltilsynet.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Politiklagemyndigheden og Bevismiddeltilsynet, Frederiks Plads 42, 8. og 9. sal, 8000 Aarhus C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169833&DepartmentId=10129&MediaId=338&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5848475