Leder af DBU Jyllands økonomiafdeling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre og optimere økonomistyring, regnskabsprincipper og arbejdsgange i en af Danmarks største idrætsorganisationer? Har du interesse for ledelse, og bliver du motiveret af at supportere direktionen og chefgruppen med økonomiske analyser og forecast? Og er du nysgerrig og kan bidrage til nytænkning og udvikling, så er du måske den nye leder af vores økonomiafdeling i DBU Jylland. Ansøgningsfrist: tirsdag den 9. april 2024.

En medlemsejet non-profit breddeorganisation

Med godt 170.000 aktive fordelt på ca. 850 medlemsklubber repræsenterer DBU Jylland knap 50 procent af alle registrerede fodboldspillere i Danmark.

Som organisation afspejler vi i høj grad den mangfoldighed, som findes i vores klubber. Derfor er DBU Jylland en arbejdsplads med engagerede og fagligt dygtige medarbejdere i et uhøjtideligt fodboldentusiastisk miljø, og med en højt til loftet-tilgang.

Det er DBU Jyllands kerneopgave at administrere den organiserede breddefodbold i Jylland, men også at udbrede og udvikle fodbolden og tage et ansvar som en sundheds- og trivselsfremmende institution. DBU Jylland har de seneste år derfor indgået en lang række strategiske samarbejder med bl.a. kommuner, og det er en udvikling, der har afstedkommet, at organisationen er vokset. DBU Jylland beskæftiger således 62 årsværk og omsætter for ca. 80 mio. kroner årligt.

Dine opgaver som leder af økonomiafdelingen

DBU Jylland søger en leder, der kommer til at stå i spidsen for vores økonomiafdeling i en rolle med et stort udviklingspotentiale.

Du finder det helt naturligt at arbejde med det idrætsorganisatoriske område, du drives af passionen for at gøre en forskel, og du er nysgerrig på at blive udfordret inden for netop dette felt.

Du vil få overordnet ledelsesansvar for 4 medarbejdere (herunder fokus på trivsel og medarbejderudvikling), og kan derudover blandt andet se frem til følgende ansvarsområder og arbejdsopgaver:

  • Ansvar for bogføring, controlling og rapportering af regnskabsdata for DBU Jylland, herunder udarbejde og kvalitetssikre måneds- og kvartalsregnskaber, årsrapporter m.v.
  • Ansvar for økonomistyring, herunder strategier og mål, nøgletal, budget samt budgetopfølgning
  • Validere, videreudvikle, effektivisere og optimere interne arbejdsgange
  • Supportere DBU Jyllands ledelse med økonomiske vurderinger, økonomiske analyser og cases
  • Bidrage til videreudvikling af DBU Jyllands digitale økonomiløsninger
  • Indgå i DBU Jyllands økonomigruppe, som refererer til organisationens bestyrelse
Idet vi er et lille team, skal du forvente, at du udover de ledelsesrelaterede arbejdsopgaver også vil blive involveret i afdelingens samlede opgaveflow (daglige bogholderimæssige opgaver og back up funktion for kollegaer i afdelingen).

Du får fysisk placering på vores fodboldcenter i Tilst ved Aarhus, som ud over dig huser i omegnen af 40 administrative medarbejdere, fordelt på forskellige enheder, bl.a. Turneringer, Udvikling, Kommunikation m.v.

Du vil referere til DBU Jyllands chef for Ledelsessekretariat & HR, Nikolaj Sloth Riisgaard, og du vil naturligvis også være i tæt og løbende dialog med direktøren.

Din profil

Vi forventer, at du har en relevant økonomisk uddannelsesbaggrund på HD-, bachelor- eller kandidatniveau. Du har desuden relevant erhvervserfaring fra en lignende stilling (gerne med ledelsesansvar), hvor du har beskæftiget dig med controlling, forretningsforståelse og haft ansvaret for andre opgaver inden for økonomi og regnskab.

Derudover vægter vi højt, at du som person:

  • er en struktureret, omhyggelig og ansvarsbevidst person
  • er skarp til at analysere og omsætte komplekse data til værdifuld viden for ledelsen
  • kan bevare overblikket samtidig med, at du også formår at gå i detaljer
  • har en god forståelse for IT, herunder økonomi- og rapporteringssystemer, excel m.v.
  • er en ærlig og åben person, der foretrækker direkte kommunikation
  • trives i og har lyst til at bidrage til et socialt, positivt og solidt miljø
  • har et positivt mindset og bliver motiveret af at opnå dine mål
  • kan se dig selv i DBU Jyllands 4 bærende værdier: Tillid – Engagement – Glæde – Ordentlighed
Erfaring fra eller kendskab til frivilligt bestyrelsesarbejde i de jyske fodboldklubber vil desuden være en fordel.

Det får du

En stilling med stort ansvar og betydelige udviklingsmuligheder i en veldrevet idrætsorganisation.

Du vil opleve at blive en del af en levende organisation og et arbejdsmiljø, hvor:

  • samarbejde og trivsel er i højsædet
  • energi, viden og kunnen går hånd i hånd
  • tæt sparring med kollegaer i eget team og på tværs af afdelinger er en naturlig del af hverdagen
  • frihed under ansvar er en selvfølge
Vi vægter balancen mellem privat- og arbejdsliv, og har derfor en fleksibel indstilling til arbejdstider og hjemmearbejde i DBU Jylland under hensyntagen til åbningstider og arbejdsopgaver.

Praktiske oplysninger

Vi forventer, at du tiltræder stillingen hos os senest den 1. juni 2024 - gerne før. Der er ansøgningsfrist tirsdag den 9. april 2024, og samtaler planlægges afholdt i uge 16/17.

Du kan læse mere om DBU Jylland, stillingen og ansættelsesprocessen i det uddybende notat.

Har du spørgsmål til stillingen, kan du rette henvendelse til Nikolaj Sloth Riisgaard på mail: niko@dbujylland.dk / telefon: 89399961

Du bedes sende os din ansøgning til os via "søg job" knappen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

DBU Jylland, Kileparken , 8381 Tilst

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6014640

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet