BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Om jobbet:
Elsker du tal? Og nye arbejdsgange? Vi søger en talstærk kontorelev, der motiveres af at tingene stemmer! Vi er i gang med et stort skifte af vores lønsystem og savner dig som elev de næste 2 år.
I Aarhus Kommune bliver du en del af et miljø, hvor vi ser mangfoldighed som en styrke og arbejder mod et fælles mål om at Aarhus skal være en god by for alle!
Dette hjælper LØN service med, ved at sikre at lønnen til vores ca. 28.000 medarbejdere er korrekt og udbetales til tiden.
I Borgmesterens Afdeling har du et hav af muligheder for at udvikle dig som kontorelev, både fagligt og personligt. Vi lytter til dine interesser og prøver så vidt muligt at tage hensyn til dine ønsker i tilrettelæggelsen af din uddannelsesplan.
Under dit 2-årige uddannelsesforløb vil du komme til at løse en bred vifte af kontoropgaver, men du vil særligt komme til at fordybe dig i et fagspecifikt område indenfor lønadministration.
Aarhus kommune skifter lønsystem pr. 01.01.25 og du vil blive en aktiv del af dette skifte. Du vil naturligvis blive klædt godt på til opgaverne i samarbejde med dine mentor og resten af teamet.
Opgaverne bliver mange og spændende:
- Håndtering af lønindberetninger
- Håndtering af dagpenge- og andre refusioner
- Vejledning i lov- & overenskomst områderne for offentlig ansatte.
- Besvarelse af henvendelser fra vores mange samarbejdspartnere
- Telefonbetjening
- Kontrol opgaver mellem de 2 lønsystemer og sikring af korrekte data
- Evt. undervisningsopgaver, hvis du ser dig selv i denne sammenhæng
- Afstemning af lønkonti og afregning af eks. Skat til myndigheder.
- Mange selvstændige opgaver hvor du får mulighed for at sætte dit præg på opgaveløsningen
Alle opgaver løses i tæt samarbejde med dine nærmeste kolleger, der altid står klar til at hjælpe dig.
Din profil:
Vi forventer, at du;
- har lyst til at være med i vores store projekt omkring skift af lønsystem.
- brænder for kontoruddannelsen og er åben og nysgerrig overfor de opgaver du bliver stillet
- viser selvstændighed og tager ansvar for dine opgaver under og efter oplæringsperioden
- er serviceminded, lyttende og har en positiv tilgang i dialogen med borgere, samarbejdspartnere og kolleger
- er talstærk og har interesse i at arbejde med tal, enten i forbindelse med bilagshåndtering, afstemninger, indberetning af lønændringer eller dataanalyse
- Interesse for lovstof og lysten til at lære om offentlige overenskomster.
- er grundig, struktureret og har sans for detaljen i din opgavevaretagelse
For at komme i betragtning til stillingen kræver det, at du;
- opfylder adgangskravene for en 2-årig kontoruddannelse med speciale i offentlig administration
- har interesse og flair for tal
- har gode skriftlige og mundtlige kommunikative kompetencer
Derfor skal du vælge os:
Vi er en stor organisation med mange muligheder
- Vi har engagerede, humoristiske og fagligt dygtige kolleger
- Vi har et stærkt og velfungerende elevnetværk, der årligt afholder sociale arrangementer
- Vi laver en individuel uddannelsesplan med fokus på dine interesser
- Vi har et arbejdsmiljø hvor glæde, samarbejde og engagement er i centrum
Send din ansøgning med CV samt kopi af eksamensbevis/karakterudskrift og fortæl hvorfor netop du skal være vores nye kontorelev.
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Ugentligt timetal: 37
Der er tale om en tidsbegrænset stilling i perioden 01.09.23 til 31.08.25
Der vil blive indhentet privat straffeattest og ansættelse sker under forudsætning af, at attesten ikke viser, at du er uegnet/uværdig til stillingen. Du kan læse mere her om hvordan vi behandler dine oplysninger her. Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende privat straffeattest.
Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Teamleder Vibeke Juel, tlf. 4185 8711, nuværende elev: Matilde Hald, tlf. 8713 0694 eller overordnet elev ansvarlig Charlotte Vangsø Ørts, tlf. 4186 4654
Ansøgning
Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.
Ansøgningsfrist: 6. august 2023
Vi forventer, at samtalerne finder sted onsdag den, 16. august 2023 på Bautavej 6, 8210 Aarhus
Aarhus Kommune ser mangfoldighed som en styrke. Vi opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion og nationalitet til at søge.
Om Aarhus Kommune
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!
Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/
De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aarhus Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aarhus Kommune, Bautavej 6, 8210 Aarhus V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://aarhus.career.emply.com/ad/kontorelev-offentlig-administration-lonservice-borgmesterens-afdeling/5zok9k/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5855460