Bliv administrationsleder og styrk den administrative understøttelse af skoler i Aarhus Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Administrationsleder til Administrative Fællesskaber i Børn og Unge, Aarhus Kommune

Vil du være med til at sikre effektiv og professionel administrativ understøttelse i et dynamisk fællesskab? Vi søger en engageret administrationsleder til vores Administrative Fællesskab for Skoler, Team Nord-Øst3, som er en del af Børn og Unge i Aarhus Kommune.

Om Administrative Fællesskaber

Administrative Fællesskaber understøtter dagtilbuds-, skole- og UngiAarhus-ledelserne, så de har de bedste forudsætninger for at lykkes med at realisere intentionerne i Børne- og Ungepolitikken.

Som administrationsleder i Administrative Fællesskaber bliver du en del af et kontor med ca. 180 medarbejdere, fordelt på 17 teams organiseret i forhold til skoler henholdsvis dagtilbud og UngiAarhus-området. Vi arbejder tæt sammen om at sikre en velfungerende administrativ drift på kommunens 45 folkeskoler, 2 specialskoler, 38 kommunale dagtilbud og 48 fritids- og ungdomsklubber. Vores fællesskab er præget af samarbejde, videndeling og en fælles ambition om at skabe de bedste rammer for børn og unges læring og trivsel.

Om jobbet

Som administrationsleder er din rolle at sikre, at dit team leverer høj faglig, administrativ støtte til de lokale skoleledelser. Vi søger en leder, kollega og samarbejdspartner som vil:

  1. Styrke den administrative understøttelse af skolerne med fokus på høj faglighed, kvalitet og effektivitet.
  2. Lede og udvikle sit team, så I sammen skaber et motiverende og inspirerende arbejdsmiljø.
  3. Sikre at administrative løsninger bliver forbedret og tilpasset skolernes behov, i tæt samarbejde med kolleger på tværs af de Administrative Fællesskaber.

Du bliver daglig leder for 8 administrative medarbejdere, som understøtter – og er fysisk fordelt på – Tilst Skole, Sabro-Korsvejskolen, Skjoldhøjskolen, Lisbjergsskolen samt Netværksskolen. Derudover bliver du personaleleder for 9 kantinemedarbejdere på tværs af samme skoler.

Dine ansvarsområder

Som administrationsleder forventes du at:

  • Udøve nærværende personaleledelse på tværs af flere lokationer og faggruppe.
  • Fremme udvikling og innovation i den administrative praksis ved at sætte klare mål, sikre optimal ressourceanvendelse og følge op på kvaliteten af opgaveløsningen.
  • Være tæt på den administrative drift og yde rådgivning til de lokale skoleledelser om økonomistyring og personaleadministrative forhold, hvor rådgivningen både vil ske gennem dig selv og via dit team.
  • Deltage aktivt i Administrative Fællesskabers lederteam og bidrage til fælles læring og udvikling på tværs.
Din profil

Vi søger en administrationsleder med en stærk lederprofil, der formår at kombinere strategisk tænkning med nærvær i den daglige ledelse. Du har sandsynligvis en akademisk baggrund eller en anden relevant uddannelse, og vi lægger vægt på, at du har erfaring med:

  • Personaleledelse – og evner at skabe tillid og gode relationer på tværs af teams og afdelinger.
  • Økonomistyring – og har en analytisk tilgang til ressourceanvendelse.

Desuden kan du:

  • Skabe struktur og overblik i en kompleks hverdag med mange interessenter og opgaver.
  • Kommunikere tydeligt – og evner at sætte retning, også i modvind.
  • Skabe et trygt og tillidsfuldt arbejdsmiljø for dine medarbejdere og sikre rammerne for en positiv udvikling. 

Som leder hos os forholder du dig proaktivt til den administrative drift og rådgiver i overensstemmelse med gældende lovgivning og retningslinjer. Du er ikke bange for gå i dialog med medarbejdere, samarbejdspartnere og kolleger omkring de ting svære ting, da du nærer et ønske om, at vi sammen lykkes med styrke og udvikle organisationen til gavn for alle børn og unge i Aarhus Kommune.

Hvorfor vælge os?

Vi tilbyder en lederstilling i et spændende miljø, der stiller krav til både dine faglige og personlige kompetencer. Hos os er der fokus på videndeling og læring, og du får rig mulighed for at udvikle dig i et stærkt ledelsesfællesskab. Du vil være med til at forme den administrative retning i Børn og Unge og sikre de bedst mulige rammer for skolernes arbejde

Løn og ansættelse

Der er tale om en fuldtidsstilling, hvor du er ansat uden højeste arbejdstid.
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst og lokallønsaftale indgået med den forhandlingsberettigede faglige organisation.
Stillingen er til besættelse pr. 1. januar 2025 eller efter nærmere aftale.

Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest og en anmærkningsfri børneattest.

Hvis du vil vide mere…

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til:

  • Kontorchef for Administrative Fællesskaber, Damian A. Hertoft Goldberg, tlf. 3046 5425. 
Ansøgning

Du sender os din ansøgning og bilag elektronisk via Emply inden ansøgningsfristen den 6. november. 
Første samtalerunde afholdes i uge 46. Der vil blive brugt personlighedstest og mental færdighedstest i forbindelse med rekrutteringsprocessen. 
Anden samtalerunde afholdes i uge 47/48. 

Vi ser frem til at modtage din motiverede ansøgning, hvor du har lagt tydelig vægt på konkrete kvalifikationer og erfaringer, og hvor du forholder dig til ovennævnte profilbeskrivelser. 

Klik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Børn og Unge tager hver dag hånd om ca. 65.000 børn i dagtilbud, skoler, fritidstilbud, specialskoler samt sundheds- og tandplejen, og forvaltningsområdet har i sig selv en volumen svarende til Danmarks sjette største kommune. Børn og Unge er en enhedsforvaltning med ca. 14.000 medarbejdere (ca. 10.000 fuldtidsstillinger) fordelt på ca. 650 arbejdspladser og med et budget på omkring 5,5 mia. kr.

Læs om #detvigør i Børn og Unge

Læs mere om:

Sammen arbejder vi for en bæredygtig og inkluderende by, hvor både ansatte, borgere, virksomheder og naturen kan trives og blomstre. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!


 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aarhus Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aarhus Kommune, Tåstumvænget 8, 8381 Tilst

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6134883

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet